Resident Evil series

بهترین بازی های Resident Evil

26 تیر 1401
0 329 views

وقتی از سبک ترسناک و بقا در بازی های ترسناک صحبت می کنیم، یک نام معروف به سرعت جای خود را در تفکر ما پیدا می کند. سری Resident Evil که حدود 26 سال از انتشار اولین نسخه آن می گذرد، به مرور زمان جایگاه ویژه خود را در قلب طرفداران بقا-ترسناک پیدا کرد و حالا قرار است با بازسازی Resident این روند فوق العاده را ادامه دهد. Evil 4. یک قدم رو به جلو بردارید به همین دلیل می خواهیم در این مقاله به رتبه بندی بازی های Resident Evil بپردازیم تا ببینیم در طول این ۲۶ سال چه بلایی سر رزیدنت اویل آمده است.

از اول مجموعه Resident Evil

فرنچایزهای زیادی برای بازی های ویدیویی وجود ندارند که بتوانند برای سه دهه در صدر قرار بگیرند و همچنان طرفداران را برای عرضه های جدید تشنه نگه دارند. اما سری Resident Evil تنوع و جذابیت خود را در تمام این سال‌ها حفظ کرده است و همچنان با برنامه منظمی از عرضه‌های جدید در صدر است. در واقع همین چند وقت پیش بود که کپکام از آینده سری مورد بحث رونمایی کرد و برنامه های هیجان انگیز خود را با مخاطبان به اشتراک گذاشت. طبق این برنامه DLC جدید بازی Resident Evil Village در سال جاری منتشر خواهد شد و بازی Resident Evil 4 Remake در سال 2023 عرضه خواهد شد.

در طول این 26 سال، کپکام نسخه های اصلی بسیاری از سری Resident Evil را منتشر کرد و از قضا اکثر آنها بازی های خوبی از آب درآمدند. در واقع بدون توجه به نسخه های فرعی، اکثر بازی های اصلی امتیازات قابل قبولی گرفتند و مورد استقبال طرفداران قرار گرفتند. با این حال توجه داشته باشید که ما از کلمه “بیشترین” استفاده کردیم و با اشاره به این موضوع باید بدانید که برخی از بازی ها نتوانستند آنطور که انتظار می رفت به چشم بیایند. از Resident Evil Village و Resident Evil 2 تا Biohazard; در مقاله رتبه بندی بازی های Resident Evil به این آثار بیشتر می پردازیم. فقط توجه داشته باشید که ما این کار را در پنج گروه مختلف انجام می دهیم، از بهترین به بدترین

Resident Evil 2 game

نسخه اول این سری با استفاده مناسب از المان های مورد نیاز سر و صدای زیادی به پا کرد. زمانی که این اتفاق افتاد، انتظارات از بازی جدید کپکام به شدت بالا رفت و مردم هیجان زیادی در اطراف آن ایجاد کردند. اما بازی Resident Evil 2 منتشر شد و توانست در اکثر زمینه ها بهتر از نسخه اول عمل کند. این بازی شما را به شهری به نام Raccoon City می برد که مملو از زامبی های خطرناک است و امنیت ندارد. حالا شما کنترل شخصیتی به نام Leon S. Kennedy را به دست می گیرید و به قلب این شهر خطرناک ضربه می زنید. به طور کلی، Resident Evil 2 یک گام بزرگ رو به جلو نسبت به نسخه اصلی بود و ژانر بقا-ترسناک را به سطح بعدی رساند.

Resident Evil Remake game

دقیقاً 6 سال پس از انتشار اولین نسخه از این سری، کپکام تصمیم گرفت نسخه ریمستر شده آن را برای کنسول نینتندو گیم کیوب منتشر کند. این بازی که جلوه های بصری را نسبت به اثر اصلی بهبود بخشید، محیط بازی را چندین برابر ترسناکتر از آنچه دیده بودیم، کرد. البته این پایان کار نبود و سازندگان با اضافه کردن دشمنی به نام لیزا ترور، کاری کردند که حتی قدم زدن در عمارت در بازی حس ناامنی خاصی را القا کند. به علاوه زامبی های این بازی به این راحتی نمی مردند و اگر می خواستید از شر آنها خلاص شوید باید آنها را به طور کامل آتش می زدید. بازی Resident Evil Remake بهترین راه ممکن برای تجربه اولین نسخه از سری مورد بحث است و می تواند شما را بسیار تحت تاثیر قرار دهد. از آنجایی که این بازی در قالب Resident Evil می باشد

Resident Evil 4 game

در این مرحله از رتبه بندی بازی های رزیدنت اویل به اثری می رسیم که بسیاری از طرفداران آن را بهترین عدد این سری می دانند. فرنچایزهای اصلی بازی‌های ویدیویی معمولاً یک فرمول ثابت پیدا می‌کنند و به آن پایبند هستند تا طرفداران تعصب خود را از دست ندهند. اما سری Resident Evil اینگونه نبود و همه چیز با انتشار Resident Evil 4 تغییر کرد.این بازی برخلاف نسخه های قبلی دارای دوربین سوم شخص بود تا بازیکن بتواند رویدادهای در حال انجام را از نزدیک لمس کند.

Resident Evil 4 که به عنوان یکی از بهترین بازی های ترسناک تا به حال شناخته می شود، شما را در نقش لئون اس کندی قرار می دهد تا با رفتن به یک دهکده متروک، دختر رئیس جمهور را از دست نیروهای رقیب نجات دهید. این ماجراجویی که حتی پس از گذشت این همه سال تازگی خود را حفظ کرده است، نسبت به نسخه های اولیه اکشن بیشتری دارد و می تواند مخاطبان خود را درگیر کشتن دشمنان کند.

Resident Evil 2 Remake game

همانطور که از نام این بازی مشخص است، نسخه های Remake در رتبه بندی بازی های Resident Evil بسیار مهم هستند. کمپانی کپکام که از بازسازی آثار خود بدش نمی آید، تصمیم گرفت تا با انتشار Resident Evil 2 Remake یکی از بهترین نسخه های سری مورد بحث را در اختیار گیمرهای جدیدتر قرار دهد. این بازی اگرچه دارای گرافیک و جلوه های بصری مدرن و فوق العاده زیبایی است، اما از نظر گیم پلی شبیه به نسخه اصلی است و سعی می کند در تمام زمینه های ممکن پا جای پای آن بگذارد. البته در این بین یک سری المان های جدید به روند گیم پلی و داستان اضافه شده است که می تواند انتظارات جامعه گیمرهای امروزی را برآورده کند. علاوه بر این، بازی Resident Evil 2 Remake نسخه ای بسیار ترسناک از مستر است که X را در خود دارد که حتی با صدای قدم های او هم ترسیده خواهید شد. قدم های آهسته و پیوسته آقای ایکس در کنار جثه بزرگش باعث می شود به محض دیدن او ترجیح دهید از محل فرار کنید. همچنین باید بدانید که در بازی Resident Evil 2 Remake می توانید دو شخصیت Leon S. Kennedy و Claire Redfield را کنترل کنید که هر کدام دارای خط داستانی خاص خود هستند.

دیدگاه کاربران

بازی های مورد انتظار بازی های آینده